Час ставати медіаграмотним http://rivneosvita.org.ua//infotsentr/index.php/36633          

                      Крупівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

                     Дубровицької районної ради Рівненської області

 

                                               НАКАЗ

 

01.02. 2019                         с. Крупове                                         № 03

 

Про стан впровадження медіаосвіти у закладі

 

           На виконання Концепції впровадження медіаосвіти в Україні, схваленої Президією Національної академії педагогічних наук України 21.04.2016 року, адміністрацією школи проаналізовано стан впровадження медіаосвіти у закладі. Було проведено анкетування педагогів школи, індивідуальні бесіди, обговорено на засіданні педагогічної ради питання «Впровадження сучасних інформаційних педагогічних технологій,  створення умов для їх використання кожним вчителем в освітньому процесі» (протокол №08 від   28 .12.2018 року). Результати роботи узагальнено у довідці (довідка додається).

З метою формування медіакультури усіх учасників освітнього процесу, удосконалення їх медіаінформаційної грамотності

 

Н А К А З У Ю

 

  1. Затвердити результати вивчення стану впровадження медіаосвіти у закладі (додаток №01).
  2. Затвердити план заходів щодо впровадження медіаосвіти у закладі (додаток №02).
  3. Заступнику директора школи з навчально-виховної роботи Пришко  В.Ф.:
    1. Здійснювати систематичний моніторинг рівня медіаграмотності педагогів.

                      Двічі на рік

    1. Підготувати  інформаційно-методичні матеріали, програмне інформаційно-комунікаційне забезпечення для удосконалення медіаграмотності педагогів.

                                     До 01.03.2019 року

  1. Педагогам школи:

4.1.Забезпечити виконання плану заходів щодо впровадження медіаосвіти у закладі.

4.2. Опрацювати матеріали семінару «Медіаграмонтість у новій українській школі», що розміщені на сайті РОІППО.

До 01.03.2018 року

4.3. Надавати учням можливості самостійно отримувати необхідні знання, користуючись розвинутими інформаційними ресурсами, забезпечуваними сучасними інформаційними технологіями.

                       

Постійно

4.4. Підвищувати власний рівень медіаосвіти шляхом проходження вебінарів, онлайн-курсів з медіаграмотності.

5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника дим ректора школи з навчально-виховної роботи Пришко В.Ф.

 

                   Директор школи                                    Г.І.Кот

 

Довідка 

                     про стан впровадження медіаосвіти у закладі

 

На виконання Концепції впровадження медіаосвіти в Україні, схваленої Президією Національної академії педагогічних наук України 21.04.2016 року, адміністрацією школи проаналізовано стан впровадження медіаосвіти у закладі. Було проведено анкетування педагогів школи, індивідуальні бесіди, обговорено на засіданні педагогічної ради питання «Впровадження сучасних інформаційних педагогічних технологій,  створення умов для їх використання кожним вчителем в освітньому процесі» (протокол №08 від   28.12.2018 року).

Сьогодні медіа потужно й суперечливо впливають на освіту підростаючого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання. Відтак, постає гостра потреба в розвитку медіаосвіти, одне з головних завдань якої полягає в запобіганні вразливості людини до медіанасильства і медіаманіпуляцій, втечі від реальності в лабіринти віртуального світу, поширенню медіазалежностей

Особливо актуальними ці питання стають коли йдеться про формування медіаграмотності вихованців школи-інтернату, яким адаптація до умов навколишнього середовища дається дуже важко (особливо після того, як вони покинули стіни навчального закладу). Тому, сьогодні є необхідним розробити таку модель впровадження медіаосвіти в освітній процес, яка б стала одним з провідних чинників соціалізації дитини, сприяла всебічній підготовці особистості вихованців до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формувала медіаобізнаність, медіаграмотність і медіакомпетентність.

Перед педагогами сьогодні ставляться такі завдання:

    сформувати медіа-імунітет особистості;

 сприяти формуванню критичного мислення, яке забезпечить свідоме споживання медіапродукції на основі ефективного орієнтування в медіапросторі та осмислення власних медіапотреб;

        розвивати медіатворчість особистості спеціалізованими засобами медіа-культури.

У закладі визначено такі напрями реалізації медіаосвіти: робота з педагогами, робота з учнями й вихованцями, робота з батьками.

З метою формування у педагогічних працівників знань та умінь з основ медіаосвіти, медіапедагогіки, та аудіо-візуальної грамотності щодо вирішення сучасних медіа педагогічних проблем, розуміння ролі та значення медійного світу, заплановано провести наступний комплекс заходів:

  • тренінги та навчальні семінари;
  •  тематичні педради та шкільні методичні об’єднання;
  • проходження педагогами дистанційних курсів з медіаосвіти;
  • створення шкільної медіа-відео-теки;
  • міжшкільні конференції педагогів з обміну досвідом по впровадженню медіаосвіти.

          Варто відзначити, що протягом останніх років у школі триває інтенсивне переосмислення підходів до організації процесу учіння, колектив долає стереотипи педагогічного мислення, здійснює глибинні системні перетворення. Педагогічні працівники школи експериментують, апробують та успішно впроваджують нові ідеї, технології, методики. Усвідомлення того, що вчитель є організатором освітнього процесу, метою якого є пробудження й підтримання прагнення дітей до пізнання, спонукає вчителів школи шукати шляхи підвищення інтересу учнів до навчання, урізноманітнюючи його зміст, форми та прийоми шляхом використання інновацій. Проте питання впровадження медіаосвіти вимагає системності та серйозного науково-методичного підходу.

         Із метою визначення ефективності оптимального використання ІКТ було також апробовано три інструменти інформатизації навчальних занять: навчально-комп’ютерний комплекс (кабінет інформатики), предметні кабінети, які стаціонарно забезпечені необхідним технічним обладнанням.

       Здійснено  технічне переоснащення школи. У закладі функціонує навчальний кабінет ІКТ, у якому  одночасно проводять уроки з мультимедійною підтримкою;

  • проводимо робочі семінари і тренінги з метою поширення досвіду з упровадження ІКТ в освітній процес серед учителів школи;
  • практикуємо майстер-класи, палітри відкритих творчих уроків, на яких втілюємо в життя нові моделі навчання із застосуванням сучасних ІКТ;
  • здійснюємо моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, розвитку їхніх пізнавальних процесів, формування стійкої мотивації до навчання, формування інформаційної компетентності;
  • досліджуємо процес формування інформаційно-комунікативних компетенцій учителів, їхньої готовності до роботи в інформаційно- освітньому середовищі;
  • питання інформатизації, забезпечення мультимедійного супроводу уроку й використання ІКТ в управлінській діяльності розглядаємо на засіданнях педагогічної ради школи та на нарадах при директорові;
  • створено сайт школи;
  • забезпечено цілодобове підключення комп’ютерів (13 одиниць) до мережі Інтернет;
  • створено тематичну медіатеку програмних педагогічних засобів навчання.

     Анкетування педагогів, індивідуальні бесіди з педагогами щодо визначення рівня медіаграмотності показали:

  • 50 % опитаних учителів відвідували тренінгові заняття з медіа грамотності під час проходження курсової підготовки в РОІППО, 50 % вчилися самостійно.          Кожен четвертий із опитаних брав участь у вебінарах  медіаграмотності Академії української преси.
  • Впровадження медіаосвіти відбувається в різних формах, внаслідок чого підтримуються та розвиваються різні аспекти медіаосвіти — від психологічного (критичне мислення) до суто практичного — створення медіапродуктів.
  • Розвиток медіаграмотності учнів здійснюється шляхом інтеграції в різні предмети, через часткове залучення до медіаосвіти старших школярів, які навчають молодших школярів.
  • Під час занять учителі акцентують увагу на розвитку критичного та креативного мислення учнів в інформаційному просторі. Інтернет-безпека поки що відходить на другий план.
  • 40% опитаних вчителів  використовують матеріали порталу АУП. Найбільш популярні — презентації та модельні уроки. Розширення бази модельних уроків, оновлення та розширення відеотеки стане корисним ресурсом для вчителів.
  • Активно педагоги знайомляться з сучасними педагогічними знахідками через освітні платформи в мережі Інтернет: ЕдЕра, "Освіторія", "На урок", "Всеосвіта" тощо. Також учителі знайомлять дітей ї батьків із пізнавальними веб-ресурсами.
  • Учителі школи є активними учасниками програми «Intel®. Навчання для майбутнього» і впроваджують новаторські ідеї цієї програми в життя. Програма дає змогу розширити можливості навчального процесу, використовуючи комп’ютер для спілкування, проведення досліджень, створення презентацій і веб-сайтів, пошуку додаткової інформації.

       Вчителі   потребують більш інтенсивного обміну досвідом викладання медіаосвіти, вбачають необхідність включення елементів медіаосвіти в роботу методичних об»єднань шкільного та районного рівнів. Необхідно активізувати роботу з батьками щодо впровадження медіаосвіти. Включення курсу з медіаграмотності в навчальні плани та розвиток інтегрованого навчання — таким бачать майбутнє медіаосвіти вчителі закладу.

     

 

 

Заступник директора школи з НВР                          В.Ф.Пришко