Поради щодо профілактики випадків суїцидів в Інтернеті:
1. Під час класних годин включати заняття та завдання по розвитку критичного мислення. Увагу слід приділити таким елементам: розпізнання фейків та неправдивої інформації, оцінка ігор в Інтернеті на рівень безпеки для власного здоров’я та здоров’я оточуючих.
ТОП-5 правил: як впевнитись, що те, що ми бачимо в мережі, є правдою?
https://stop-sexting.in.ua/top-5-pravyl-yak-vpevnytys-shho-te-shho-my-bachymo-v-merezhi-ye-pravdoyu/
Very Verified: онлайн-курс з медіаграмотності:
https://osvita.diia.gov.ua/courses/very-verified%20
2. Педагогічним працівникам не варто розповсюджувати паніку (наприклад, кожного уроку обговорювати з дітьми гострі ситуації, які відбуваються у країні) та не слід наголошувати дітям на суїциді та називати це слово у розмовах чи під час навчання (важливо вживати “те, що може завдати шкоди здоров’ю та життю), а також на назвах “суїцидальних” ігор чи челенджів, оскільки таким чином дорослі ще більше привертають уваги дітей до цієї теми та викликають бажання ознайомитись з ними.
3. Як тільки педагогічним працівник поміти будь-які зміни у фізичному, психологічному, психічному чи соціальному стані дитини, слід у невимушеній обстановці поговорити з дитиною (поради щодо бесід можна знайти у довіднику “Рекомендації щодо онлайн-безпеки для педагогічних працівників” за посиланням https://stop-sexting.in.ua/guide-for-teachers/ ) і сказати, що ви готові допомогти їй/йому у будь-якій ситуації. А також можете разом повідомити батьків, якщо дитина боїться це зробити самостійно.
Якщо педагогічний працівник дізнався, що дитина є постраждалою від домашнього насильства, то слід звернутися до Гарячої лінії з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей за номером 1547.
Якщо педагогічний працівник дізнався, що дитина зазнала онлайн-ризикованого спілкування в Інтернеті чи її булять, шантажують в мережі, слід звернутися до Урядової консультаційної лінії з питань безпеки дітей в Інтернеті – 1545*3 (далі обрати 3).
Якщо дитина має психологічні проблеми та немає з ким ними поділитись, то варто звернутись до організації Teenergizer, де надають психологічні консультації рівний-рівному, https://teenergizer.org/ чи зателефонувати на Національну дитячу “гарячу лінію” 0 800 500 225 або 116 111.
4. Практичному психологу разом з класними керівниками проводити опитування щодо психосоціального стану учнів для виявлення групу ризику чи тих дітей, які наразі відчувають тривогу.
5. Класним керівникам включити тему онлайн-безпеки під час батьківських зборів, а саме родинні правила використання гаджетів та Інтернету, створення спільного онлайн-простору, налагодження довірливих стосунків.
Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті»
https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey
“Створюємо онлайн-простір разом з дітьми”: довідник для батьків та вихователів
https://stop-sexting.in.ua/guide-for-parents/
П"ять речей про коронавірус, які потрібно знати батькам http://dubredu.rv.ua/karantin/1740-5-rechey-pro-koronavrus-yak-potrbno-znati-batkam.html
Концепція Нової української школи
https://ru.calameo.com/read/005436413fd47d6aa90f7
Додаток №01
до наказу №59 від 05.09.2021 року
План заходів
щодо організації роботи з батьківською громадськістю
у 2021-2022 навчальному році
№ п/п |
Назва заходу |
Дата проведення |
Відповідальні |
1. |
Виявити в мікрорайоні сиріт , дітей позбавлених батьківського піклування, напівсиріт, дітей із багатодітних сімей та дітей з неповних сімей, інвалідів дитинства. |
До 15 вересня |
Класні керівники, заступник з навчально-виховної роботи |
2. |
Провести обстеження житлово-побутових умов учнів школи |
вересень
|
Заступник директора школи з НВР, класні керівники
|
3. |
|
Упродовж року |
Адміністрація школи |
4. |
Проводити загальношкільні батьківські збори |
Листопад, травень |
Адміністрація школи, голова батьківського комітету школи |
5. |
Забезпечити дієву роботу батьківського комітету |
Упродовж року |
Адміністрація школи, голова батьківського комітету школи |
6. |
Організовувати чергування батьків під час проведення виховних заходів, вечорів |
Упродовж року |
ЗВНР, класні керівники |
7. |
Організовувати родинні та спортивні свята „ Тато , мама , я”, запрошувати батьків на загальношкільні свята та акції |
Упродовж року |
ЗВНР, класні керівники |
8. |
Проводити місячник родинного виховання. (за окремим планом роботи) |
Березень |
ЗВНР, класні керівники |
9. |
Залучати батьків до участі у виставках декоративно- прикладного мистецтва. |
Упродовж року |
Класні керівники |
10. |
Організовувати співпрацю батьківського комітету школи та відповідних структур з питань правового виховання , з питань профілактичної роботи серед батьків та учнів. |
Протягом року |
Адміністрація школи |
11. |
Зміцнювати зв’язки вчителів-предметників із батьками , викликати для співбесід батьків учнів, які не встигають у навчанні, з метою надання їм методичних консультацій |
Упродовж року |
Класні керівники |
12. |
Тримати під постійним контролем дітей із неблагонадійних сімей |
Упродовж року |
Класні керівники |
13. |
Здійснювати правову освіту батьків, залучати до цієї роботи працівників правоохоронних органів. |
Упродовж року |
Адміністрація школи |
14. |
Провести педагогічний консиліум з теми „Педагогічна адаптація 5-х класів до навчання в основній школі”. |
Грудень |
Адміністрація школи, класні керівники, вчителі |
15. |
Підготувати звітний концерт художньої самодіяльності для батьків. |
травень |
ЗВНР, педагог –організатор |
16. |
Залучення всіх батьків до підготовки школи до нового навчального року. |
Травень- серпень |
Класні керівники |
17. |
Опрацьовувати оперативну інформацію з батьківських зборів про зауваження пропозиції та побажання батьків щодо поліпшення навчально-виховного процесу. |
Упродовж року |
Адміністрація школи, класні керівники |
18. |
Проведити звіт голови батьківського комітету школи, затвердження плану роботи на новий навчальний рік. |
Травень |
Батьківський комітет школи |
19. |
Надавати матеріальну допомогу окремим родинам і учням . |
Упродовж року |
Адміністрація школи, батьківський комітет |
20. |
Забезпечити участь батьків у районному форумі батьківської громадськості та роботі районної школи навчання |
Листопад |
Голова батьківського комітету |
21. |
Залучати батьків до реалізації проектів «Я моя родина», «Обряди рідного села», «Пізнай очима свою країну» |
Упродовж року |
Адміністрація школи, батьківський комітет |
22. |
Залучати батьків до участі у благодійних акціях «Не будь байдужим», «З вірою в серці», «Спільними зусиллями», спрямованих на підтримку захисників нашої країни, їхній дітей та родин |
Упродовж року |
Адміністрація школи, батьківський комітет |
Поради Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої дитини
1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. Cерйозні запитання дитини
сприймайте серйозно.
2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за
безлад у кімнаті під час її творчої роботи.
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять.
4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення.
5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи.
6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення.
7. Показуйте дитині цікаві місця.
8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі.
9. ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей.
10. Ніколи не карайте дитину приниженням.
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами.
12. Привчайте дитину самостійно мислити.
13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею.
14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини.
15. Уважно ставтеся до потреб дитини.
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці.
17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки.
19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу.
20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими.
21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали.
22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
23. Допомагайте дитині бути особистістю.
24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей.
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини.
26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих.
27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.