СИМВОЛІКА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Прапор — офіційний знак об'єднання. Прапор учнівської ради нашої школи — це прямокутне полотнище, яке має в собі поєднання трьох кольорів. У нас є два пояснення цього вибору. Перше – національне – це колір синього неба, жовтого сонця, золотих ланів пшениці а зелений – колір руху вперед, це готовність допомогти, доброта, гармонія і взаємодія із навколишнім світом
А друге пояснення – це тлумачення юних, активних членів УР:
зелений – допитливий,
жовтий – енергійний,
синій – справедливий.
Герб — це емблема, знак, поєднання предметів, котрим надається символічне значення, що виражає певні традиції. Герб учнівської ради розміщений на тлі-фоні жовто-зеленого кольору. На ньому зображено кубок з лавровими листками (символ перемог). У нашій школі до складу ради учнівського самоврядування входить 5 секторів, які безпосередньо відображено на гербі. Книги – символ навчально-пізнавального сектору; м’ячі – спортивно-оздоровчий сектор; діти – символ сектору захисту прав дитини та по роботі з молодшими школярами; маски та арфа – символи сектору творчого розвитку; рука на фоні зеленого дерева – символ сектору суспільно-корисної діяльності.
ГІМН ЛІДЕРІВ
Кожен із нас уже є справжній лідер
У Раді зібрались лиш активні діти
Серце до серця - нас не подолати,
ми разом зібрались, щоб вам показати:
ПРИСПІВ
Це наш шанс!
Ми сильні духом!
Ти ритми сердець послухай!
У себе залиши частинку нас.
ЛіДЕР клас!
Усі ми такі кмітливі,
Ми завжди досягаєм цілі!
Ми душу видкріваєм тільки вам!
Це наш шанс !
Усі без виключень талановиті
У Раді зібрались кращі лідери в світі
нові досягнення, нові перемоги
ми не звернемо з цієї дороги.
ПРИСПІВ
Вас вітає школа , де квіти і зорі
Зводять у небі мости ,
Де діти здорові, веселі, щасливі.
Крупівська школа – це ми!
Вас вітають лідери учнівської ради нашої школи: веселі, ерудовані, сміливі, артистичні, творчі, цілеспрямовані і просто симпатичні!
Наш девіз: «Майбутнє у наших руках. Запали світло в своїх думках.
Спрямуй позитив життя. Щоб краще стало наше майбуття»
Мета - виховання самодостатньої особистості, здатної відповідати за свої рішення та вчинки.
У своїй діяльності керуємось принципом :– «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо»
Що для нас найдорожче – свобода думки, особистість.
А об’єднує нас - бажання діяти разом , прагнення зробити життя змістовним, радісним, цікавим,.
Нам допомагає жити - гра, фантазія, вигадка, те, що ми вирішуємо і робимо самі.
Ми співпрацюємо - з усіма, кому зрозумілі і не байдужі наші інтереси та справи, хто готовий нам допомогти.
Турбуємося - про менших і слабших за нас, одне про одного та про тих, хто в біді.
Якщо ти з нами то знайдеш друзів серед ровесників і дорослих, зможеш проявити себе, не залишишся сам у роботі та біді.
Голова учнівської ради та заступник голови учнівської ради
Навчально-пізнавальний сектор
Спортивно- оздоровчий сектор
Сектор захисту прав дитини та по роботі з молодшими школярами
Сектор творчого розвитку
Сектор суспільно-корисної діяльності
Тренінгові заняття для лідерів
шкільного самоврядування
Пояснювальна записка
Як майбутні повноправні громадяни, діти і молодь потребують стимулюючої участі в соціальному житті для розвитку самоповаги та соціальної компетентності. Провідну роль в набутті особистісного досвіду демократичних стосунків відіграє учнівське самоуправління. В кожній школі є свій лідер самоуправління: президент, гетьман, командир, тобто людина, яка стоїть попереду і відповідає не тільки за себе, але й за тих, кого вона поведе, відповідальна за справу, для якої вона опинилася попереду. Розуміння механізмів відносин у групі і натовпі, вміння подобатись і вести за собою – декому щедро дані від природи.
Але є лідери за якими чомусь не йдуть. І це «чомусь» залишається для них загадкою, є причиною розчарувань в собі і своїх можливостях, не кажучи вже про втрату авторитету, про багато справ, які так і не відбулися, про нереалізовані задуми і «завалені» заходи.
Більшість цих негараздів відбувались і відбуваються через те, що деякі обрані лідери просто не знають як вести за собою, як бути ЛІДЕРОМ.
Лідерами не народжуються, лідерами стають. Лідерська обдарованість - це і володіння якоюсь цінністю, важливою для суспільства, і видатна здатність встановлювати конструктивні взаємовідносини з іншими, як з однолітками, так і з людьми старшого віку. Лідерство характеризується, перш за все, зверненням на людину і має безпосереднє відношення до механізмів людських стосунків. Воно полягає в умінні бачити і використовувати особливості індивідуальності іншої людини, її особистісні і інтелектуальні ресурси.
Одним з важливих навиків лідера є вміння спілкуватися. Геніями спілкування є люди, які володіють душевним спокоєм, почуттям гумору, непідробним інтересом до людей, артистизмом, позитивною енергетикою і вмінням при цьому провести агресивну атаку, сказати «ні» нікого при цьому не образивши.
Навчання через практику, навчання через участь – важливі інструменти для становлення особистості підлітка, здатного для саморозвитку й конструктивної взаємодії з однолітками.
Мета тренінгу: формування таких новоутворень у підлітків – лідерів, як організаторське мислення, рефлексія, здатність об’єктивно оцінювати себе і роботу інших; розвиток уміння та навичок організації оптимального спілкування, конструктивної взаємодії.
Завдання:
- збільшувати самоповагу лідерів, усвідомлення ними своєї цінності як особистості;
- актуалізувати ціннісно – мотиваційну сферу підлітків на досягнення успіху;
- знайомити з методами організаторської роботи;
- навчати вмінню знаходити вихід у скрутних обставинах, вирішувати проблеми, приймати відповідальні рішення;
- розвивати вміння і навички оптимального спілкування;
- стимулювати толерантне , неупереджене і доброзичливе ставлення до однолітків.
Основні поняття для засвоєння: лідер, лідерство, кодекс, самопізнання, толерантність, спілкування, проблема, життєві цінності, метаплан, гідна поведінка, активне слухання, я- повідомлення.
Очікувані результати: активізація й удосконалення індивідуального досвіду кожного учасника, розвиток творчої і соціальної ініціативи молоді, високий рівень соціально –комунікативних здібностей учнів, засвоєння методів організаторської роботи, прийомів ефективного спілкування та взаємодії.
Структура тренінгу включає сім занять. Орієнтовна тривалість – 17 годин.
Структура тренінгу
№ Види роботи Орієнтовна тривалість, хв.
1 Будьмо знайомі 2 год. 20 хв.
1.1. Вправа «Знайомство» 15
1.2. Вправа «Зернятка» 5
1.3. Вправа «Сонечко» 20
1.4. Вправа «30 квадратів» 5
1.5. Вправа «Лідер –це» 20
1.6. Вправа «Оплески» 5
1.7. Вправа «Цінності» 15
1.8. Вправа «Аукціон» 20
1.9. Методика «Історичні портрети» 30
1.10. Вправа «Коло рук» 5
2 Лідер шкільного самоврядування 2 год. 20 хв.
2.1. Вправа «Імпульс» 5
2.2. Вправа «Бінго» 20
2.3. Вправа «Асоціативний ланцюжок» 10
2.4. Вправа «Що може лідер самоуправління?» 15
2.5. Казка для натхнення «Морська зірка» 5
2.6. Вправа «Герб» 20
2.7. Тест «Діагностика функціонально-рольових позицій в управлінській команді» 15
2.8. Вправа «Найважливіші речі в моєму житті» 30
2.9. Вправа «Карусель» 15
2.10. Вправа «Прощання» 5
3 Я вирішую проблеми 2 год. 25 хв.
3.1 Вправа «Крісло» 10
3.2. Вправа «Метаплан» 40
3.3. Інформаційне повідомлення «Запровадження самоврядування в школі» 10
3.4. Вправа «Зламаний автомобіль» 5
3.5. Вправа «Собака Гаррі» 10
3.6. Вправа «Проблема –ціль» 20
3.7. Вправа «Мої плани запровадження» 50
3.8. Гра «Дотягнутись до зірок» 5
4 Я приймаю рішення 1 год. 55 хв.
4.1. Вправа «Лінійка» 10
4.2. Вправа « Текст з підтекстом» 15
4.3. Інформаційне повідомлення «Час для роздумів» 10
4.4. Вправа «Я приймаю рішення» 40
4.5. Вправа «Австралійський дощ» 5
4.6. Вправа «Аналіз ситуацій та прийняття рішень» 30
4.7. Вправа «Посмішка по колу» 5
5 Спілкування 2 год 30 хв.
5.1. Вправа «Привіт» 5
5.2. Мозковий штурм «Спілкування – це…» 10
5.3. Вправа «Малюємо разом» 15
5.4. Вправа «Передай монетку» 10
5.5. Інформаційне повідомлення «Три сторони спілкування» 10
5.6. Вправа «Передача інформації» 15
5.7. Вправа «Що для мене означає активне слухання?» 15
5.8. Інформаційне повідомлення «Активне слухання» 7
5.9. Вправа «Знайди пару» 10
5.10. Вправа «Вислухай - поверни» 20
5.11. Вправа «Невербальні етюди» 15
5.12. Вправа «Я хочу сказати» 20
5.13. Вправа «Дерево підсумків» 5
5.14. Вправа «Сусід ліворуч – сусіду праворуч» 5
6 Розуміти та поважати інших 2 год. 40 хв.
6.1. Вправа «Утворити коло» 5
6.2. Вправа «Сніжинка» 5
6.3. Вправа «Ярлики» 15
6.4. Інформаційне повідомлення «Толерантна людина» 7
6.5. Вправа «Плакат толерантності» 15
6.6. Вправа «Я-повідомлення» 15
6.7. Вправа «Фермер, будинок, землетрус» 5
6.8. Вправа «Коло знань» 20
6.9. Вправа «Я вмію сказати «ні» 30
6.10. Вправа «Комплімент» 10
6.11. Вправа «Аплодисменти» 5
7 Я відчуваю себе лідером 2 год. 40 хв.
7.1. Вправа «Побажання» 5
7.2. Вправа «Голова, плечі…» 10
7.3. Притча 5
7.4. Вправа «Вірші про себе» 20
7.5. Вправа «Чарівний базар» 20
7.6. Вправа «Кодекс лідера в малюнках» 30
7.7. Притча «Все в твоїх руках» 5
7.8. Вправа «Надбання» 30
7.9. Вправа «Надбання» 30
7.10. Вправа «Соняшник» 7